I avgiften/hyran ingår bredband via fiber från SAPPA på upp till 1 000 Mbit. Router står du själv för.
Om du inte uppnår hastigheter över 100 kan det bero på flera olika saker, bland annat för gammal dator, att kabeln inte klarar mer än 100 Mbit eller att routern inte klarar mer än 100 Mbit.
SAPPA:s support: 0770-45 73 47 (VIP-nummer), alla dagar mellan 08.00-22.00
Chatt och svar på vanliga frågor: sappa.se/kundsupport
Innan du kontaktar SAPPA, vänligen säkerställ att problemet inte ligger i din egen utrustning. Detta gör du genom att koppla in datorn med en nätverkskabel direkt i bredbandsuttaget vid dörren. Om bredbandet fungerar där är problemet kopplat till din utrustning, det vill säga din router eller telefondosa (om du har IP-telefoni). Om bredbandet inte fungerar direkt i bredbandsuttaget, vänligen säkerställ att kabeln inte är trasig eller för gammal, dvs. att den inte klarar hastigheter över 100 Mbit.